Handla
Att handla i vår internetbutik är enkelt. När du hittat en vara du vill ha lägger du den i varukorgen. När du är nöjd klickar du på varukorgen för att ange dina uppgifter och lägga din beställning.
Är du kund sedan tidigare loggar du in med dina användaruppgifter och slutför köpet.
Välkommen med din beställning!

Leveranstid
Din beställning skickas normalt inom 1-3 dagar


Lager / leveranstid
Hämtning av artiklar från lagret efter överenskommelse. (Vi finns i Linköping)


Leveranssätt och fraktkostnad
Paketleveranser sker normalt med Post Nord och skickas till ett utlämningsställe. Om sändningen av transporttekniska skäl inte kan sändas till ett utlämningsställe kommer vi att kontakta dig för att hitta lämpligt leveranssätt.


Du kan beställa hur mycket du vill – det kostar endast 161.- kr per beställning!
Fri frakt vid köp överstigande 4000 kr.


Leverans till annat land
Vi levererar inte utomlands för närvarande.


Om varan är slut
På varje artikel anges lagerstatus och om den är 0 går det inte att beställa artikeln.


Leveransbekräftelse och kollisökning
När ditt paket är klart skickas ett e-mail med kollinummer på försändelsen. Du kan då gå in på www.postnord.se för att se var ditt paketet befinner sig. Har du uppgett ett giltigt mobilnummer skickas en SMS-avisering när paketet kan hämtas ut. Notera att du måste ta med giltig ID-handling samt visa upp ditt SMS för att få ut paketet.


Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.


Priser
Alla priser är angivna inklusive svensk moms (f.n. 25%). Vi reserverar oss mot eventuella prisförändringar och för felaktig information orsakad av tekniska eller mänskliga fel.


Uppenbara pris fel
Ströms RC förbehåller sig rätten att annullera order då ett ”uppenbart” pris fel inträffat. Ett uppenbart pris fel definieras på så sätt att priset på en vara skiljer sig märkbart från det normalt förväntade verkliga priset. I dessa fall skiljer sig priset så markant från det verkliga priset att kunden bör förstå att priset är felaktigt.


Betalning
Betalning gör du via Payson Checkout med kort, Swish, banköverföring, faktura eller delbetalning. Vi använder Payson Checkout för maximal säkerhet.


Betala på nätet – hämta i butiken (Hämtas i Linköping)
Om du vill hämta din internetbeställning i butiken kryssar du under Leverans i rutan ”STRÖMS-RC Gratis – Hämtas i butiken”. Vi skickar dig ett mail när din beställning är klar för upphämtning. Tänk på att ta med legitimation och om du är ombud även beställarens legitimation.


Ej utlösta / hämtade paket
För paket som inte kan levereras eller ej hämtas ut på angivet utlämningsställe, kommer vi debitera en kostnad om minst 250 kr. Om våra kostnader är högre kommer dessa kostnader att debiteras.


Åldersgräns
För att beställa via vår internetbutik måste du vara minst 18 år. Är du under 18 år ska målsman godkänna din beställning och bifoga sitt personnummer.


Ångerrätt (Internetbutik)
Om du köper en vara på postorder har du enligt distans- och hemförsäljningslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Efter det att du, på din bekostnad, har returnerat varan återbetalar vi det du betalat för varan. Vi återbetalar inte fraktkostnader eller andra avgifter. (Har du betalat med kort kan det ta ett par bankdagar innan du har pengarna på kontot).

Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan. Du har som köpare rätt att lätt undersöka varan men den måste vara i väsentligt oförändrat skick. Du får dock inte använda / testa varan.

Som villkor gäller att:
• Varan måste vara komplett i originalförpackning som återlämnas i väsentligt oförändrat skick.
• Varan får ej vara använd / testad.
• Om varan innehåller flera förpackningar med tillbehör / delar får dessa ej öppnas.

Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakt. Använd alltid vår returblankett när du returnerar en vara.

Spara alltid inlämningskvittot från Posten eller annan frakt-leverantör ifall försändelsen skulle försvinna på vägen.

Vi hämtar ej ut paket som skickas till oss mot postförskott.

Returer skall skickas så att de kommer direkt till oss via exempelvis ”Företagspaket”. OBS skicka EJ paket till ombud då dessa inte alltid kan hämtas ut. Vid retur till ombud tar vi ut en avgift om 165 kr.


Reklamationsrätt
Läs mer på www.konsumentverket.se


Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.


Returanmälan
Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan via e-post till oss. Maila oss på info@stroms-rc.se

Transportrisk
Ströms RC ansvarar inte för transportskador. Alla transportskador ska göras upp med aktuell speditör. Kontrollera noggrant att leveransen är oskadad när du kvitterar leveransen. Notering om eventuell skada måste göras på fraktsedeln / mottagningskvittot som du signerar.

Synliga skador på försändelsen är att betrakta som transportskada. Tänk på att anmäla detta omgående. Se till att spara all dokumentation kring din leverans för att underlätta anmälan.
Anmälan ska göras inom 7 dagar efter mottagandet för att reklamationsrätten ska gälla. Ny vara skickas när speditören tagit på sig ansvaret eller vid annan överenskommelse med kunden.


Reparationsvillkor
På de produkter som repareras är normal servicetid 1 – 4 veckor, beroende på produkt och belastning på vår serviceavdelning.

Undersökningsavgifter
Om felet på inlämnad produkt ej bedöms som garanti skickas normalt ett kostnadsförslag till dig. Kostnad för reparation är 195 kr per påbörjad halvtimme plus eventuella reservdelar.
Önskas retur utan reparation debiteras undersökningsavgift plus returfrakt. Undersökningsavgift debiteras med 195 kr per påbörjad halvtimme.

Ströms RC ansvar för inlämnad produkt
Ströms RC ansvarar för inlämnad produkt 2 månader efter det att kunden meddelats eventuellt kostnadsförslag eller fått annan förfrågan där Ströms RC är beroende av ett svar för att kunna fullfölja reparationen. Får vi inget svar inom 2 månader utgår vi ifrån att Du som kund inte längre vill ha produkten och den kan då lämnas till återvinning.


Garantier
På begagnade artiklar lämnas ingen garanti.
På reservdelar lämnas generellt ingen garanti.